2024. Szeptember 08. Mária, Adrienn

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
  Kultúra  -  2016. 06. 13. 12:16  -  www.szekesfehervar.hu
Játékosan a logikáért, a kreativitásért és a nyelvi készségért
  
Táblajátékos képességfejlesztő szakkört tartottak a II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában – a matematikai logika, a kreativitás és a nyelvi és kommunikációs képességek fejlesztésének céljából. Az utolsó foglalkozáson első osztályosok vettek részt Molnárné Dr. László Andrea vezetésével.
Táblajátékos szakkört működtettek Elmetorna címmel a II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában a 2015-16-os tanévben, első és harmadik osztályos tanulók részvételével. Kövecses Csilla, Mentes Zoltánné és Molnárné Dr. László  Andrea vezetésével a matematikai logika, a kreativitás, a nyelvi, kommunikációs készségeket fejlesztették a foglalkozásokon.
Az utolsó táblajátékos foglalkozást június 13-án, hétfőn Molnárné Dr. László  Andrea tartotta első osztályosoknak: „A kéttannyelvű iskola fejlesztő foglalkozásain a nyelvi készségek mellett más készségeket is szem előtt tartunk. A nyelvi készségek között a szókincsre, a beszédkészségre, az írott és hallott szövegértésre fókuszálunk, de fontosnak tartjuk a logika, a memória és a kreativitás fejlesztését is. A csoportos játékok során fejlődik a személyiség, illetve előkerül például a kudarctűrés is.”
Bogó Adrienn nagyon szereti a játékos órákat, szakköri foglalkozásokat: „Egy kicsit tanulni és játszani is lehet vele. A Mesekocka a kedvencem! Dobni kell az összes kockával, és arról kell mesélni. Mondjuk, ha például kaktuszt dobsz, akkor „Volt egyszer egy kaktusz…” – és ha létrát is dobtál, akkor „(…) volt egy létrája” – és így tovább.”
 
A délutáni szakköri órák mellett a játékokat egyes gyakorló tanórákon is alkalmazzák. Az iskola kitűzött célja, hogy felmenő rendszerben kiteljesítenék más évfolyamokra, osztályokra is a jól bevált gyakorlatot. Terveik szerint a következő tanévben egy bemeneti és kimeneti mérést is végeznének, hogy a módszer hatékonyságát egzakt adatokkal is alá tudják támasztani – a megfigyelések alapján a gyerekek kreativitása, kommunikációs készsége és logikája mindenképpen fejlődött.  Az iskola az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által kiírt Nemzeti Tehetség Program elnyert pályázatából (NTP-KKI-B-15) vásárolta a foglalkozásokhoz szükséges játékokat.