2024. Július 30. Judit, Xénia, Péter

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
  Közélet  -  2016. 12. 06. 12:47  -  Gáspár Péter, fotó: Kiss László
Tanulj! Dolgozz! Vállalkozz! - konferencia a Corvinus Egyetemen
  
Tanulj! Dolgozz! Vállalkozz!címmel konferenciának adott helyet kedden a Budapesti Corvinus Egyetem Székesfehérvári Campusa. A rendezvény fő témája az egyetemi évek alatti munkavállalás volt, de ennél jóval szélesebb körben kaphattak kitekintést a jelen kor legújabb marketing és kommunikációelméleti trendjeiből a hallgatók. A konferencián előadást tartott Aczél Petra intézetigazgató, Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője és Chikán Attila közgazdász, egyetemi tanár is.
 Érdekes előadásokat hallhattak kedden az érdeklődők a Tanulj! Dolgozz! Vállalkozz! című konferencián, amelynek a Budapesti Corvinus Egyetem Székesfehérvári Campusa adott otthont. A résztvevők választkaphattak olyan kérdésekre, mint hogy érdemes-e egyetem mellett dolgozni, esetleg vállalkozni, mi legyen a fő szempont, mik a tapasztalatok az egyetemek részéről, melyik hallgató teljesít jobban az órákon, fel lehet-e oldani az örökös ellentétet munka és egyetem között és, hogy milyen lehetőségeik vannak a fiataloknak frissdiplomásként? A Corvinuson a Bridge Budapesttel, a Human Behaviour Associationnel és a Rajk László Szakkollégiummal közösen keresték a választ.  
A konferenciát Székesfehérvár alpolgármestere, Mészáros Attila nyitotta meg, aki kiemelte, hogy a város jövője elképzelhetetlen a felsőoktatás megerősítése nélkül. "Látjuk egyrészt az igényeket, amelyek a munkaerőpiacról jönnek és érezzük azt a nyomást, ami jelzi, hogy létkérdés a város számára a felsőoktatás megerősítése. Ma is 1500-2000 olyan üres álláshely van a városban, amelyeknek egy része magas szintű pénzügyi-gazdasági szakembert kíván, emellett a műszaki-mérnöki igények is nagyon jelentősek." - hangsúlyozta Székesfehérvár alpolgármestere, aki szólt arról is, hogy komoly tapasztalatokat szerezhetnek a duális képzésben részt vevő corvinusos diákok a fehérvári székhelyű multinacionális cégeknél és középvállalatoknál.
A köszöntőt követően Aczél Petra, a Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézetének igazgatója előadásában a "figyelemgazdaság" jellemzőiről beszélt, amely próbálja az emberi figyelmet árucikké, vagy áruba bocsátható dologként működtetni. Előadásában szólt arról a 2015-ös kutatásról is, amely szerint a fókuszált emberi figyelem ideális értékek mellett nyolc másodperc: ez pontosan egy másodperccel kevesebb, mint az aranyhal memóriája.  Aczél Petra szerint ma is a "meggyőzés korában" élünk, viszont ma már nem elsősorban a világháborúk utáni propaganda technikák működnek, főleg azóta, hogy 2012-ben rájöttek Franciaországban egy laboratóriumban, hogy az agyban van egy úgynevezett "ventrális striátum". A kutatók megállapították, hogy az agy mélyén létezik egy általános motiváló rendszer, a ventrális striátum, ami annál aktívabb, minél nagyobb a motiváció. Ma már a marketing és üzleti kommunikáció ennek a központnak az ingerlésére próbál irányulni a kognitív marketing eszközeivel.
Aczél Petra előadásában beszélt a "jelensokk", vagy "a most sokkja" fogalmáról is, amelyet Douglas Rushkoff ír le a könyvében. Ez arról szól, hogy a társadalmunk a jelen pillanatra összpontosít, minden valós idõben, élõben történik, és folyton készenléti állapotban van. Nem egyszerûen felgyorsulásró van szó, még ha életstílusunk és technológiánk fel is gyorsította a tempót, ahogyan dolgainkat végrehajtani próbáljuk. Inkább azt mondhatnánk, hogy mindaz, ami nem éppen most történik, egyre inkább veszít jelentõségébõl, miközben mindaz, ami állítólag éppen most zajlik, elborít bennünket.
 
A konferencián Aczél Petra intézetigazgató bevezetőjét követően Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője és Chikán Attila közgazdász, egyetemi tanár is előadást tartott. A Bridge Budapest egy magyar vállalkozók által alapított nonprofit szervezet, amelynek célja, hogy egy olyan Magyarországon éljünk, ahol az önbizalom alapja a tudás és a teljesítmény. Ezért csatlakoztak a Bridge-hez az olyan globális sikereket elért cégek, mint az NNG, a LogMeIn, a Prezi és a Ustream, hogy tapasztalatukkal segítsenek a lehetőségek kiaknázásában. Az ő történeteikkel bizonyítják, hogy Magyarországról is lehet világsikert építeni.