2024. Október 15. Teréz, Aranka

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
 Gazdaság - 2004. 03. 17.
Az A-Tej Kft. veszi meg a Parmalatot?

 A Parmalat csődbiztosával tárgyal az olasz cég székesfehérvári gyárának sorsáról a magyarországi A-Tej Kft. Az anyacég miatt bajba került Parmalat Hungáriai többségi tulajdonát szeretné megszerezni a vállalkozás, de egyelőre csak a bérbevételről van szó. A-Tej Kft. képviselői szerint a lényeg az üzemben tartás, mert, ha leáll a termelés, csökken a gyár értéke, veszélybe kerülnek a munkahelyek és piacot veszítenek a termelők.

 A Parmalat Hungária Rt. ellen elsőként benyújtott felszámolási kérelemre nem érkezett meg határidőn belül a cég védekező nyilatkozata a Fejér Megyei Bírósághoz. Amennyiben a székesfehérvári cég nem élt a tartozás elismerésével és ezt nem postázta kedd éjfélig, akkor a bíróság megállapítja a cég fizetésképtelenségét, vagy elrendelheti az ügyben a felek meghallgatását, végül pedig kijelöli a felszámolóbiztost.

 A fehérvári cég február óta hetente fizet a termelőknek, bár a múlt heti kifizetés erre a hétre tolódott. A tejesek 65 forintot kapnak literenként, azonban a november óta felhalmozódott tartozásukat továbbra sem egyenlítették ki - tudtuk meg Istvánfalvi Miklóstól, a tejtermelők konzorciumának vezetőjétől.

 A hazai tejfeldolgozók harminc-negyven fős csoportja egy társaságot hoz létre, amely a jövő évi szállításokra köt majd megállapodásokat a hazai tejfeldolgozókkal - tette hozzá Istvánfalvi, aki a csoport egyik alapító tagja. A székesfehérvári üzem bérbevételére eközben a nemrég alakult A-Tej Kft. újabb írásos javaslatot nyújtott be a Parmalat többségi tulajdonosának, választ azonban még nem kaptak.

 Eközben Enrico Bondi, a Parmalat Finanziaria SpA megbízott csődbiztosa szerdán felvázolta a társaság megmentési tervét, mely alapján a csoport a jövőben a tej- és a gyümölcsléágazatra (Santal márkanév alatt), valamint néhány tejtermékre összpontosít. A Parmalat-márka termékeinek számát a jelenlegi 120-ról harmincra csökkentik. A vállalat nemzetközi pozícióit az Európai Unióban, az Egyesült Államokban és Ausztráliában erősíti meg.

 A konszern a centralizáltabb szervezeti felépítés miatt megválik a nem az alaptevékenységhez tartozó üzletágaitól, így a Parmatour turisztikai céget és az AC Parma labdarúgóklubot is leválasztják. Nyilvánosságra kerültek a tavalyi pénzügyi adatok is. A milánói konszern 4,2 milliárd euróval hazai és külföldi pénzintézeteknek tartozik, és a 14,8 milliárd eurós összadósságból 1,2 milliárd jutott származékos pénzügyi termékekre. Tavaly a Parmalat forgalma 5,8 milliárd euró volt.


Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek