2024. Október 15. Teréz, Aranka

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
 Gazdaság - 2004. 05. 17.
A veszteség meghaladja a félmilliárd forintot -marad a Parmalat név

 A Parmalat Hungaria Rt. első negyedévi vesztesége várhatóan meghaladja az ötszázmillió forintot, a benyújtott hitelezői követelés pedig több mint hétmilliárd forint. A vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget. Az olasz anyavállalat várhatóan hozzájárul a márkanév használatához, a felszámoló azonban egyelőre sokallja a díjat.

 Somogyi Ferenc, a társaság felszámolóbiztosa a napokban megkapta a cég korábbi vezetésétől a Parmalat Hungaria Rt. felszámolásához szükséges dokumentumokat. Az előzetes adatok szerint az idei első negyedév vesztesége várhatóan meghaladja az ötszázmillió forintot, a benyújtott hitelezői követelés pedig több mint hétmilliárd forint.

 Somogyi szerint a vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget.

 A tervek szerint a 2005-ös mérleg elkészítése után, várhatóan 2006 első félévének végén írják ki az első pályázatot a Parmalat vagyonára. A felszámoló működő üzemként kívánja eladni a magyar Parmalatot, s a leendő vevő olyan vállalkozás lehet, amely ezután tovább üzemelteti majd a társaságot.

 A Parmalat jó műszaki színvonallal és termékekkel rendelkezik, a veszteség ezért csak azzal magyarázható, hogy irracionális gazdálkodás folyt a cégnél - mondta Somogyi. A vállalati szervezeten azóta változtattak, s megkezdték a tárgyalásokat az üzemi tanáccsal és a szakszervezettel a létszámcsökkentésről. Ennek eredményeként június ötödikével 129 dolgozónak mondanak fel.

 Ezzel párhuzamosan a társaság felvett a Raiffeisen Banktól hétszázmillió forint hitelt, s a tejbeszállítást 27 ezer literrel növelte. A Parmalat márkanév használatáról Somogyi elmondta, hogy még tartanak a tárgyalások az olasz anyacég, a Parmalat S.p.A. képviselőivel.

 Az egyeztetések jelenlegi állása szerint az olaszok hozzájárulnak a névhasználathoz, ezért azonban pénzt kérnek a magyar leányvállalattól. Az összegről azonban még nem sikerült megállapodni - tette hozzá a felszámoló.


Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek