Az év első három hónapjában nem csak, hogy több mintegy ezer panasz érkezett a pénzügyi területen dolgozó cégek ellen, de ezek jó része megalapozott is volt. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) 1040 fogyasztói panasz érkezett az első negyedévben, ebből mintegy 322 esetben lezárult a vizsgálat, amely a panaszok több mint ötödét tartotta jogosnak. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya és az elektronikus bankolás volt, amelyek ráadásul túlnyomórészt jogosnak bizonyultak.
Az arány eddig a biztosítási területen a legrosszabb itt a lezárt ügyek 45 százaléka volt megalapozott, igaz, ez mindössze 31 darabot jelentett. A beérkezett beadványok egyébként ezúttal közel fele-fele arányban oszlottak meg pénz- és tőkepiaci – elsősorban a banki - illetve a biztosítási és pénztári szektor között.
A PSZÁF a panaszok számának növekedését a pénzügyi szolgáltatások bővülésére, a fogyasztói érzékenység növekedésére, valamint a felügyelet ismertségének szélesedésére vezeti vissza. A legproblematikusabbnak ítélt szolgáltatások a számlavezetés, a bankkártya és az elektronikus bankolás volt, amelyek ráadásul túlnyomórészt jogosnak bizonyultak.
|