2024. Szeptember 11. Teodóra, Jácint, Igor, Helga

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
 Gazdaság - 2006. 10. 05.
1.2 milliárdos fejlesztés és új márka az Alföldi tej székesfehérvári gyárában

 Székesfehérvári gyárának 1,2 milliárd forint költségű fejlesztése mellett Alföldi néven új, saját márkát vezet be a piacra az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. (ATÉB). Ráadásul az olaszokkal kötött megállapodás után öt éven át biztosan gyárthatja a Parmalat termékeit is.

 Mélykúti Tibor, az ATÉB ügyvezetője elmondta: az új márka mostani bevezetését a jelenlegi, tejhiányos piaci helyzet indokolja. Szavai szerint a tejhiány oka egyrészt, hogy a nyári meleg időjárás következtében mintegy 20-25 százalékos hiány alakult ki, s azóta nem regenerálódtak a tehénállományok, másrészt hogy a 60-63 forintos jelenlegi nyerstej-felvásárlási ár jóval a termelői önköltségi ár alatt van, emiatt állománycsökkentések és telepösszevonások történtek. A szakember szerint a tejhiányhoz a főként Horvátország, Szlovénia és Olaszország területére irányuló jelentős, éves szinten 250 millió literes tejexport is hozzájárul.

 Az Alföldi Tej Kft., úgy tűnik, nem éri be az új márkanévvel, ugyanis vezetői még szeptember végén aláírtak egy együttműködési megállapodást a tejüzem korábbi olasz tulajdonosával, a Parmalat S.p.A.-val, így még legalább öt éven keresztül gyárthatnak Parmalat márkájú termékeket Székesfehérváron. Mindezek mellett a székesfehérvári tejüzem fejlesztéséről is döntöttek a cég szeptember 29-i taggyűlésén: így két ütemben, összesen 1,2 milliárd forint összköltségű fejlesztés kezdődik a gyárban - számol be a Napi Gazdaság.

 


Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek