2024. Szeptember 11. Teodóra, Jácint, Igor, Helga

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
 Gazdaság - 2006. 10. 24.
Egyre nagyobb az esélye, hogy Székesfehérváron építi fel gyárát a Stadler
 Székesfehérvár nyerheti a versenyt a Stadler-gyárért, ugyanis a másik lehetséges versenytárssal Szolnokkal szemben az ipari parkok, a rendelkezésre álló szakképzett munkaerő és az infrastruktúra kiépítettsége miatt előnyre tett szert. Az előnyök mellett van a vállalkozásbarát ügyintézés is.

 Bár hivatalos döntés még nem született, minden jel szerint Székesfehérváron építi fel majd új vonatgyárát a Stadler. Szolnok városának a gyár mellett a MÁV-tendert nyert FLIRT összeszereléséről is le kell mondania.

 "A jelenlegi állás szerint kétharmad-egyharmad arányban Székesfehérvár az esélyes Szolnokkal szemben arra, hogy helyet adjon alumínium-kocsitesteket előállító üzemünknek" - mondta el Dunai Zoltán. A Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint hivatalos határozat még nem született, egyelőre várják az erről szóló egyedi kormánydöntést.

 A vezető úgy véli, több érv is a város mellett szól. Egyrészt Székesfehérváron már most rendelkezésre áll olyan szakképzett munkaerő, amely elegendő lehet a gyár zökkenőmentes beindításához. Másrészt a már jelenleg is külföldi cégek sorának otthont adó város kiváló infrastruktúrával, öt ipari parkkal rendelkezik, amihez vállalkozásbarát ügyintézés is társul.

 A közlekedési összeköttetést, illetve az elhelyezkedést tekintve is Székesfehérvárnak áll a zászló. Mivel a MÁV által rendelt első 30 vonat dunántúli szakaszokon (Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya) áll forgalomba, ráadásul a karbantartó bázis is a közelben, Pusztaszabolcson épül fel.


 Ezek mellett elvileg döntő szempont lehet az egyes városok után járó támogatási összeg is, amelynek végleges nagyságát a kormány rövidesen közli a Stadler vezetésével. Szolnoknak azonban anyagi téren nagyon rá kellene ígérnie Fehérvárra ahhoz, hogy a svájci vállalatnak megérje lemondani a fenti előnyökről; ennek reális esélye elenyésző.

 Mint ismert, a svájci cég elvileg négy fajta forrásból részesülhet támogatásban. A munkaügyi tárca dotációja teremtett munkahelyenként 800 ezer és 1,5 millió forint között lehet az adott régió fejlettségétől függően, s ez a kormányzati szerv állapítja meg a képzési támogatás nagyságát is. A GKM által odaítélt GVOP a technológiát fejlesztő gépbeszerzések finanszírozását segíti, a Pénzügyminisztérium pedig a társasági nyereségadó jelentős részének, akár 80 százalékának elengedésével motiválhatja a vállalatot.

 Bár néhány fenti szempontban Szolnoknak áll a zászló, Dunai Zoltán szerint a két város nem különbözik egymástól túlzottan a támogatás intenzitását tekintve. Legalábbis nem annyira, hogy az képes legyen kompenzálni a Székesfehérvár nyújtotta előnyöket.

Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek