Az ország területének különböző övezetekbe besorolását, a gyorsforgalmi utak, a tervezett hidak és kikötők felsorolását is tartalmazza egyebek mellett az Országos Területrendezési Tervről szóló törvény módosítása, amelyet hétfőn fogadott el a parlament. Székesfehérvári vonatkozású információk, hogy nem lesz gyorsforgalmi út a 81-es, míg az Alba Airport a "nemzetközi repülőtérré fejleszthető" kategóriába került.
A módosított törvény elején az újrafogalmazott, illetve új fogalmak állnak. Például hagyományos vidéki települési térség az, ahol a laksűrűség nem haladja meg hektáronkénti 15 főt. Összefoglaló kategória a kulturális örökség szempontjából kiemelten kezelendő terület, amely a világörökségi, az erre várományos, valamint a történeti települési területeket foglalja magába.
A törvény egyik melléklete sorolja fel a gyorsforgalmi utakat. A listából kimaradt - az 5 évvel ezelőttihez képest - például az M76 (Zalaegerszeg-Balaton), és az M81 (Székesfehérvár-Komárom). Ugyanakkor új gyorsforgalmi útként bekerült az M11 (Ercsi-Esztergom) és az M31 (Nagytarcsa-Gödöllő). Az M10 Budapestet Kesztölccel, az M21 Hatvant Salgótarjánnal, míg az M25 Füzesabonyt Egerrel köti össze.
Országos jelentőségű polgári repülőtér besorolást kapott Budapest Ferihegy, Debrecen és Sármellék. Közös felhasználású - polgári és katonai - Szolnok, további 17 repülőtér pedig nemzetközi repülőtérré fejleszthető. Ezek közé tartozik egyebek mellett Dunaújváros, Pécs-Pogány, Pér (Győr), Szeged és Székesfehérvár (Alba Airport) is. |