Megindulhat az építkezés a Székesfehérvár szomszédságában elhelyezkedő Alba Airporton, miután a nemzetközi repülőtér megkapta a jogerős létesítési engedélyt. A 2010 első félévében megnyíló nemzetközi repülőtér elsősorban fapados és charter repülőgépeket fog kiszolgálni.
A fejlesztő cég szerint - a magyarországi repülőtérprojektek közül - az Alba Airport lehet Ferihegy után az ország második legnagyobb légikikötője.
Megalapozottnak tartják a nyereséges működtetéshez szükséges utasforgalom elérésére vonatkozó várakozásokat, elsősorban a fapados és charter légitársaságok szegmensében.
A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a légikikötő mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot is létesít a beruházó. A beruházó arra számít, hogy a székesfehérvári reptér mind a balatoni régió városait, mind Budapest környékét kiszolgálja majd és néhány év múlva Ferihegy után az ország második legjelentősebb repülőterévé válik. A tervek szerint 2010 első felére működőképes lesz az Alba Airport, 2015-re pedig a cég elérheti a 1,5-2 milliós utas forgalmat.
A reptér fejlesztője a létesítési engedély birtokában elindíthatja a beruházást, aminek eredményeként 2010 tavaszára felépülhet a két kilométeres kifutópálya, az ötezer négyzetméteres utasterminál és a kiegészítő létesítmények, összesen 20-25 milliárd forintból. A reptér használatáról már elkezdtek tárgyalni a légicégekkel, főleg a fapadosakkal, de állítólag érdeklődést mutatott a Malév is.
|