A projekt célja a Budapest Kelenföld Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése 63 kilométeren. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 kilométer/órás lesz a vasúti pálya, kivéve - környezetvédelmi okból - a Velence tavi szakaszt. A Budapest-Székesfehérvár vasútvonal EU forrástámogatással megvalósuló rekonstrukciója 119 milliárd forintba kerül majd. A fejlesztés kapcsán megépítik a Kelenföld-Tárnok közötti második vágányt 19 kilométeren keresztül. Kialakítják az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a korszerűsítik a térvilágítást, továbbá megújulnak a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák. A projekt tartalmazza továbbá két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen. |