A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület felmérést készíttetett a közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztóvédelmi problémákról. A kutatás során kíváncsiak voltak arra, hogy a fehérváriak mennyire bíznak és elégedettek a közüzemi szolgáltatókkal. A víz és csatornaszolgáltatóban, illetve a szemétszállító cégben bíznak meg leginkább, legkevésbé viszont a távhőszolgáltató "lopta be magát a fehérvári fogyasztók szívébe."
A kutatás részletes adatait ITT találja!
Az Echo Innovációs Műhely 300 fős mintán alapuló telefonos kutatást végzett a megye lakosai között július elején a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatos fogyasztói problémákról. Mérték a villamos energia-, a gáz-, a távhő-, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a szemétszállítási és kéményseprői szolgáltatókkal kapcsolatos bizalmat és elégedettséget, illetve a fogyasztói sérelmeket.
Mahler Balázs a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület projektmenedzsere elmondta, hogy a számlázással kapcsolatosan a legelégedetlenebbek a fogyasztók: bonyolultnak és néha átláthatatlannak találják a szolgáltatásokért kapott elszámoló számlákat.
A közüzemi cégek közül a leginkább a szennyvízszolgáltatókban és a szemétszállítással foglalkozókban bíznak a megkérdezettek, a legkevésbé pedig a villamos energia, a gáz és a távhőszolgáltatóban. A leggyakoribb fogyasztói sérelemként a közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatban a hibaelhárítást említették a lakosok. A kutatásból kiderült, hogy meghibásodás esetén többször be kellett jelenteni a hibát, míg a szolgáltató megoldotta problémát. A kutatásból kiderült, hogy megyében élők egynegyede reklamált valaha is életében személyesen, és 39 százalékuk pedig telefonon keresztül, míg a lakosok több mint fele nem reklamált még soha közüzemi szolgáltatásokkal kapcsolatban.
|