A tervek szerint augusztus 24-én elkezdődik a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon Kápolnásnyék-Gárdony között a jobb és a bal oldali vágány átépítése. Az építkezés a kapcsolódó aluljáró-építési, közműkiváltási és útépítési munkákkal együtt 2010 végére fejeződik be. A beruházás során 11,6 kilométer hosszban átépítik a két vágányt, a hozzájuk kapcsolódó felsővezetékkel és műtárgyakkal együtt.
A kivitelezés ideje alatt a vasúti közlekedés biztosított, hiszen egy időben csak egy vágányon folynak majd építési munkák. A területen összesen négy gyalogos vasúti aluljárót építenek, melyek — az esélyegyenlőség biztosítása érdekében — a vasúti szolgálattal rendelkező Velencén és Velencefürdőn lifttel, két helyszínen pedig rámpával egészülnek ki. A munkálatok során a tóparti és a Pusztaszabolcs felé vezető út körforgalmi csatlakoztatásával megépül egy új közúti aluljáró, a vasút és a közút alatt, Velence Budapest felőli végén. A bal oldali vágány átépítése várhatóan szeptember 1-ig tart: addig a vonatok csak a jobb oldali vágányon közlekedhetnek; ezt követően kerül sor a másik oldalra. A munkálatok idején a vasúti fővonalon a vonatok módosított menetrendben közlekednek.
Július 13-án megkezdődött a Pusztaszabolcs-Börgönd vasúti vonalszakasz átépítése is, a Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti fővonal felújítása idején valamennyi tehervonatot, továbbá a főváros és Székesfehérvár között meg nem álló személyszállító vonatokat erre terelik el.
A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba kerül. Európai uniós támogatással valósul meg. A munkálatok idén áprilisban kezdődtek el, Gárdonyban már megújult több vágány és peron, s dolgoznak Martonvásáron, Kápolnásnyéken is. |