2024. Szeptember 06. Zakariás, Beáta

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
  Gazdaság  -  2010. 11. 07.
Eredménytelen a Székesfehérvár-Kelenföld vonal biztosítóberendezéseire kiírt közbeszerzés
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredménytelenné nyilvánította a Kelenföld—Székesfehérvár vonalszakasz biztosítóberendezésire és távközlési munkáira kiírt nyílt közbeszerzést, mivel az ajánlattevők többet kértek annál, mint amennyi fedezet az ajánlatkérő rendelkezésére állt. Az ajánlatkérő NIF az ellenértéket nettó 10 milliárd 520 millió forintra becsülte. A felhívásra két ajánlat érkezett.
 
 
Az összességében legelőnyösebb ajánlat lett volna a nyertes, úgy hogy értékeléskor az ár 90, a többlet garancia és az előbbre hozott átadás pedig 5-5 súlyszámot ért. A Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti szakasz bruttó 119 milliárd forintos, azon belül 85 százalékos európai uniós, s 15 százalékos hazai támogatással újul meg a páneurópai V. közlekedési korridor részeként.
 
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a projekt magába foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését. A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek. A vasútvonal Tárnok-Székesfehérvár közötti szakaszán már előrehaladtak a kivitelezési, felújítási munkák.
 
Az ország második legforgalmasabb, - a Boba és Budapest közötti nemzetközi forgalmat, valamint a Balaton és a Velencei-tó nyári utasforgalmát is lebonyolító vasútvonalán naponta irányonként több mint 100 vonat közlekedik. A szakasz sem a szerelvények tengelyterhelése, sem megengedett hosszúsága, illetve a vonatbefolyásoló rendszer tekintetében nem felel már meg az európai elvárásoknak.
 
A felújítás során átépítik, s óránként 160 kilométer sebességgel való közlekedésre teszik alkalmassá Budapest-Kelenföld-Tárnok és Tárnok-Székesfehérvár között a vasúti pályákat, európai vonatbefolyásoló biztonsági rendszert telepítenek, felújítják a vonalszakasz villamos- és távközlő rendszert, s részben felújítják a Budapest-kelenföldi állomást. Továbbá akadálymentesítik az állomásokat, s 20 kilométeres szakaszon a kapacitáshiány megszüntetése végett második vágányt építenek ki.

Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek