A nemrégiben megrendezett MagyarBrands konferencián nyilvánosságra hozták a 2010-es díjazottak listáját, melyen az 50 elismert üzleti márka közül a Videoton a 10. helyen végzett. A kritériumrendszerben meghatározottak közül a Videoton a „tulajdon” és a „management” szempontból kapta a legmagasabb pontszámot, hiszen a cég ma is a legnagyobb magyar magántulajdonban lévő ipari vállalatcsoport.
Mivel a mai Videotonnak nincs saját terméke, hanem egy professzionális, az ipari tevékenység számos területén sokoldalú szolgáltatást kínáló magyar nagyvállalat, a „Videoton brand” a hazai gazdaság gyártó és szolgáltató vállalatai között érte el ezt a kitüntető helyezést. A Videoton büszke arra, hogy már a program első évében magáénak tudhatja a megtisztelő MagyarBrands címet.
A Superbrandsből kinőtt MagyarBrands kezdeményezésnek köszönhetően jelent meg ez az új minősítés, amelyre a magukat hazainak érző márkák pályázhattak a magyar fogyasztói és üzleti brandek piacán. A zsűri tagjai a publikus adatok alapján, illetve legjobb tudásuk szerint pontoztak. A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékelte. Ebből négy – a tradíció, a tulajdonosi összetétel, a menedzsment és a foglalkoztatás – számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat volt. A három további kritériumot – a márka jó hírnevét s a vevők identitástudatát a márka irányában, a brand ismertségét – szakmai zsűri pontozta. A MagyarBrands olyan hazai márkákat díjaz, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek itthon és határainkon kívül is. 100 fogyasztói és 50 üzleti márka viselheti majd egy éven át az új logót. |