2024. Szeptember 06. Zakariás, Beáta

MENÜ

Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Intézmények

Gazdasági Társaságaink

Környezetvédelem
 


Hirdetés
Digitális közműtérkép, közmű-alaptérkép rendelés
 
  Gazdaság  -  2011. 03. 17.
Nem mind hitel, ami annak látszik - kiadvány a fogyasztói csoportokról
Egyre több, fogyasztói csoportot szervező vállalkozás jelent meg a piacon. Ezek a cégek sok helyen reklámozzák szolgáltatásaikat. Az emberek jelentős része azonban továbbra sincs tisztában azzal, mi is az a fogyasztói csoport. A legfontosabb, hogy ezek nem nyújtanak hitelt és szerencse is kell, hogy visszakapjuk az elején „kicsalt”, befizetett pénzünket. A Székesfehérvári Fogyasztóvédő Egyesület legújabb kiadványában ezen csoportokról nyújt felvilágosítást.
 A kiadványról a város alpolgármestere Róth Péter, az egyesület elnöke Németh László, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság munkatársa Ultz Miklós és az Echo Szociológiai Kutatóintézet vezetője Domokos Tamás tartott sajtótájékoztatót a fogyasztóvédők Csanádi téri irodájában.
 
 A fogysztói csoport mögött álló vállalkozások elsőre jónak tűnő pénzügyi konstrukciókat ajánlanak hirdetéseikben, melyek BAR-listásoknak, nyugdíjasoknak, anyagi gondokkal küzdőknek kínálják szolgáltatásaikat. Az ügyfelek azonban gyakran többszázezer forint befizetése után sem jutnak pénzhez. A társaságok gyakran szóban is félrevezetik a hozzájuk fordulókat- erre is felhívja a figyelmet a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Egyesület új kiadványa. Ez figyelmezteti, és egyben tájékoztatja az embereket a fogyasztói, vagy épp vásárlói csoportok tevékenységével kapcsolatban.
 
 Róth Péter alpolgármester kiemelte, hogy a város önkormányzata mintegy 2.6 millió Forinttal támogatja évente az egyesület működését, hiszen ezzel is segít a fehérvári fogyasztók érdekvédelmében és felvilágosításában.
 
 A fogyasztóvédelmi szakemberek szeretnék azt is elérni, hogy az emberek bátran kérdezzenek, és hozzájussanak az összes információhoz, mielőtt akár évekre is, nehezen visszavonhatóan aláírnak valamit. A legtöbb esetben ugyanis a panaszosok nem olvassák el az összes iratot, ami az adott ügyletet jellemzi, így könnyű megtéveszteni, félreinformálni őket. A rendszer nagyon bonyolult, és sok ügyfél, rendszerint senki nem kap megfelelő tájékoztatást.
 
 

Oldal küldése emailben    Oldal nyomtatása

Adóiroda

Ügyfélszolgálat

Főépítészi Iroda

Ügyintézés
   Webkamera

Belépés

Hírek